Ygs 3 ve Ygs 4 İle tercih edilebilecek bölümler

ARKADAŞLAR TERCİHLERLE İLGİLİ SORULARINIZI  SORABİLİRSİNİZ! SORU SORMAK İÇİN TIKLAYIN!
ANCAK SADECE YGS HAKKINDA NET KONUŞABİLİRİM! ANLAYIŞLA KARŞILAYIN..



Geçmiş zamanlar Ygs 1 ve Ygs 2 İle tercih edilebilecek bölümler adında bir yazı paylaşmıştım, ve daha sonra Ygs 3 ve Ygs 4 İle tercih edilebilecek bölümler hakkında bir paylaşım yapacağımı söylemiştim, şimdi kısa ama öz bir şekilde Ygs 3 ve Ygs 4 hakkında konusalım;

Ygs 3 ve Ygs 4 sözle ağırlıklı puan türleridir, ancak Ygs 3 puanında Türkçe testinin ağırlığı Sosyal bilimlere göre fazla iken Ygs 4'te ise Sosyal bilimler testinin ağırlığı Türkçe testine göre fazladır.

Buna göre eski sistemde (Öss) %42 olan Türkçenin katkısı Ygs 3'e %40'a, Ygs 4'te ise %30'a kadar inmiştir. %11 olan Fen bilimlerinin katkısı, Ygs 3 ve Ygs 4 te %10'a indirilmiştir. %14 olan metamatiğin katkısı Ygs 3 ve Ygs 4'te %20 çıkarılmıştır. %33 olan Sosyal bilimlerin katkısı ise Ygs3'te %30' indirilirken, Ygs4'te %40'a kadar çıkarılmıştır.

Ygs - 3 ile tercih edilebilecek önlisans programları
Adalet
Basın ve Yayıncılık
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
Geleneksel El
Sanatları
Görsel İletişim
Grafik ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve
Tanıtım
Mimari Dekoratif Sanatlar
Radyo ve Televizyon
Programcılığı
Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Uygulamalı
İngilizce-Türkçe Çeviri.
Uygulamalı İspanyolca-Türkçe Çeviri.
Uygulamalı
Rusça-Türkçe Çeviri.
Yerel Yönetimler

Ygs - 4 ile tercih edilebilecek önlisans programları

Aşçılık
Büro Hiz. ve Yönetici Asistanlığı
Büro Yönetimi ve
Sekreterlik
Çocuk Gelişimi
Halıcılık ve Kilimcilik
Saç Bakımı ve
Güzellik Hizmetleri
Türizm Animasyonu

Evet bu kadar bunları hepsini tek tek elimle yazdım umarım (ç)alıntı yapacak olan kişiler emeğe saygı gösterip http://www.serhatks.net/ şeklinde bir alıntı işareti koyarlar. Bir sonraki yazımda ise Ygs 5 ve Ygs 6 ile Tercih edilebilecek önlisans programlarını paylaşacam, sık kullanılara ekleyerek yada Friendfeed.com/serhatks abonesi olarak takip edebilirler.

14 yorum:

  1. mrb .. ben imam hatip lisesi mezunu olacağım nasipse ilahiyat ve din kltr öğrt. için ygs4 yeterlimi yoksa lys yede girmek zorundamıyım ...

    YanıtlaSil
  2. gercekten emege saglık bunları arastrıyodum biraz olsun bilgilendim tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler, Ygs4 sizin istediğiniz bölüm için yeterli değil kardeşim (:

    YanıtlaSil
  4. iyi gunler ben sozel bolum.ygs3 268 ygs4 258 bu puanla yerel yonetime girebilirmiyim yoksa lys girmem sartmı ve buarada lys ye girersem ve ygs den aldıgım puandan dusuk alırsam ygs puanımdanda dusurulurmu lutfen cevaplarsanız sevirim kafam cok karıstı ne yapacagımıs asırdım

    YanıtlaSil
  5. Sanırım yerel yönetimlere girebilirsiniz. Ygs puanınız Lys'si etkileyecek %60 oranında. Puanınız düşük.

    YanıtlaSil
  6. okul öncesi öğretmenliğini kapsayan YGS türü hangisidir?

    YanıtlaSil
  7. Bu bilgiler çok teşekkür ederiz. iyilik size mutlaka dönecektir.

    YanıtlaSil
  8. ygs4 okul öncesi 490 puan

    YanıtlaSil
  9. niye bu sözel bölümü bu kadar dar

    YanıtlaSil
  10. Ben YGS3 ten 164,YGS4 ten 160 puan aldım.2 yıllık özel üni.ye girebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  11. merhaba,

    ben düz lise mezunuyum,ilahiyat önlisans okumak istiyorum,bunun için ygs hangi puan türüyle tercih yapabilirim ve en az kaç net yapmam gerekli.

    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  12. öncelikle emeğinize sağlık diyorum sayenizde biz dershaneye gidemeyip okul rehberlik servisi tarafından da bilinçlendirilmeyen bir çok öğrenciye yardımcı olmuşsunuz. ben tıbbı dokumantasyon ve sekreterlik bölümü istiyorum ve gecen yıllı ki yorumlarınızı okudum en az 350 ile tokat aldı demişssiniz ben istanbul cevresi iller istiyorum, puanlarınıda az çok araştırdım kırklareli 261, trakya 219, kocaeli iö 234, kocaeli 196, sakarya 129 puan diyor bende denemelerimde ortalama 260-280 yapıyorum ygs3den sizce ne olur bu durum bu saydığım illere yerleşme imkanım yüzde kaç ?

    YanıtlaSil
  13. merhaba,
    acil yardım ve afet yönetmini okuyan kişiler hastanede çalışabilir mi ?

    YanıtlaSil