Ygs 3 bölümleri - Ygs 4 bölümleri

ARKADAŞLAR TERCİHLERLE İLGİLİ SORULARINIZI  SORABİLİRSİNİZ! SORU SORMAK İÇİN TIKLAYIN!
ANCAK SADECE YGS HAKKINDA NET KONUŞABİLİRİM! ANLAYIŞLA KARŞILAYIN..



Ygs 3 ve 4 hakkında sizlere biraz bilgi vermek istiyorum. Ygs 3 ve Ygs 4 sözel ağırlıklı puan türleridir, ancak Ygs 3 puanında Türkçe testinin ağırlığı Sosyal bilimlere göre fazla iken Ygs 4'te ise Sosyal bilimler testinin ağırlığı Türkçe testine göre fazladır.

Buna göre eski sistemde (Öss) %42 olan Türkçenin katkısı Ygs 3'e %40'a, Ygs 4'te ise %30'a kadar inmiştir. %11 olan Fen bilimlerinin katkısı, Ygs 3 ve Ygs 4 te %10'a indirilmiştir. %14 olan metamatiğin katkısı Ygs 3 ve Ygs 4'te %20 çıkarılmıştır. %33 olan Sosyal bilimlerin katkısı ise Ygs3'te %30' indirilirken, Ygs4'te %40'a kadar çıkarılmıştır.

Ygs - 3 ile tercih edilebilecek önlisans programları

Adalet
Basın ve Yayıncılık
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
Geleneksel El
Sanatları
Görsel İletişim
Grafik ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve
Tanıtım
Mimari Dekoratif Sanatlar
Radyo ve Televizyon
Programcılığı
Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Uygulamalı
İngilizce-Türkçe Çeviri.
Uygulamalı İspanyolca-Türkçe Çeviri.
Uygulamalı
Rusça-Türkçe Çeviri.
Yerel Yönetimler


Ygs - 4 ile tercih edilebilecek önlisans programları

Aşçılık
Büro Hiz. ve Yönetici Asistanlığı
Büro Yönetimi ve
Sekreterlik
Çocuk Gelişimi
Halıcılık ve Kilimcilik
Saç Bakımı ve
Güzellik Hizmetleri
Türizm Animasyonu

44 yorum:

  1. slm ygs3(201)ygs4(206) ben meslek lisesi giyim bölümüyüm fakat başka bölüme geçiş yapmak istiyorum sizce hangi puanla nereye girebilirim teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
  2. O puanlarla işimiz biraz zor gibi şansınızı gelecek seneye bırakın yada geçiş hakkınızı kullanmanız sizin için daha faydalı olabilir. (:

    YanıtlaSil
  3. slm ben ygs3(357)ve ygs4(353)ten aldım.lisans programı gelebilir mi? gelmezse önlisanstan hangi bölümler gelebilir?şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. as. öncelikle tebrikler yüksek bir puan almışsınız. Bu puanla Ygs'den tercih yapmanız akıl dolu bir davranış. Lys ile herhangi bir bölüme gidip işsiz kalmaktansa ygs'den mantıklı bölümler tercih edebilirsiniz. Ygs3'deki bütün bölümler geliyor. Lakin iş bulma olanakları ile ilgili araştırmalarım sürekli oluyor. Size önerebileceğim tercih sıralaması şu şekilde;

    İlk Tercihiniz:
    Sivas, Erzurum, Kars
    Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

    İkinci Tercihiniz:
    Adalet {Şehirleri tam bilmiyorum ama Erzincan, Sivas ve Erzurumda var diye hatırlıyorum.)

    Bu listeye uygun bir tercih klıavuzu doldurun 2 sene sonra işsiz kalmazsınız emin olun.

    YanıtlaSil
  5. slm gardsm benım ygs puanm en kaç olursa tıbı dokumntsyona gıdeblırım ?

    YanıtlaSil
  6. SLM BEN YGS 3 TEN 311 PUAN ALDIM TIBBİ DÖKÜMANTASYON İSTİORUM GELİRMİ ACABA?

    YanıtlaSil
  7. SLM BEN YGS 3 TEN 311 PUAN ALDIM TIBBİ DÖKÜMANTASYON İSTİORUM GELİRMİ ACABA? --- Gelebilir dostum tercih yapmanızı öneririm.

    YanıtlaSil
  8. benim ygs3 puanım 277 ben maraş büro yönetimi istiyorum 2.öğretim düz lise mezunuyum sizce çıkarmı acil cevap bekliyorum yarın son

    YanıtlaSil
  9. slm ben ygs3 ten 208 aldim ygs 4 ten 216 aldim ygs5 ten 193 aldim ygs6 dan 176 aldim spor cikisli sozelciyim ben bu puanlardan biriyle muhasebe dis ticaret veya turizim otelcilik veya isletme yazabilirmiyim dumlu pinar emet kutahya unuverstesine tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. ben ygs3ten 250 üstü alsam herhangi bir radyo tv bölümü üniv. gidebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  11. radyo tv de 4 senelik varmı varsa puanı ne kadardır acaba bide basın yayıncılık istanbulda varmı ?

    YanıtlaSil
  12. selam, radyo tv 4 senelik istanbul ne kadar puan ister birde basın ve yayın önerirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  13. umarım bana da cevap yazarsınız meslek lisesi mezunuyum ygs1 229 puan aldıım okul puanımda 90 bu puanla bi yhere yerleşrmiim

    YanıtlaSil
  14. yg3 292 ygs4 281 aldım düz lise çıkışlıyım, acaba tıbbi sekreterlik gelir mi, yada açıköğretim çocuk gelisimi

    YanıtlaSil
  15. slm ben ygs 3 den 223 ygs4 ten 214 puan almısım ne yapabılırmı bu puanla

    YanıtlaSil
  16. slm ben ygs 3 ten 258 ygs 4 ten 242 aldım meslek lisesi giyim bölümüyüm açıköğretim tıbbi dökümantasyon veya okul öncesi gelirmi ve lys ye girmelimiyim bilgi verirmisiniz?

    YanıtlaSil
  17. sLm bn eşit aqırlıkcıyım yanlız sözelden qirmeyı duşunuyorum lys ye sözel puanım 240 2 yıllık hanqı bölumler gelebılır bana 4 yıllık kazanmam zor qorunuyor bu durumda

    YanıtlaSil
  18. slm (ygs3 321) ben adalet istiyom. Acaba gelir mi, o olmazsa tıbbi sekreterlik gelir mi?Bilgilendirirseniz sevinirim....

    YanıtlaSil
  19. Arkadaşlar yorum bırakırken lütfen isminizi yazın.
    erdincozay > Tabiki neden olmasın.

    Meslek lisesi mezunu arkadaşım tavsiyem bankacılık, zira ismini söyleyemeyeceğim bir banka bu sene [2011] 4 ayda karını duydukyan sonra bende okurum :)

    Tıbbi sekreter veyahut açıköğretim çocuk gelisimi bölümü isteyen kardeşlerim umutlarınızı seneye taşıyın...


    Emine dediğim gibi bankacılık, yerel yönetimler ilk tercihleriniz olsun.


    321 puanşa adalet bölümünü isteyen arkadaş %90 GELİR!

    YanıtlaSil
  20. sa ygs3 303 puanla bi yer gelirmi gelme şansı nedir?? tawsiyeleriniz nedir??

    YanıtlaSil
  21. Lütfen yeni başlığa konuyu açınız ve isim belirtiniz. Açıktan Adalet ve örgün Yerel Yönetimler tavsiyemdir.

    YanıtlaSil
  22. merhaba, ben rukiye 2011 bahar dönemi ygs sınavına girdim sözel bölümü düz lise mezunuyum tıbbi dökümasyonluk ve sekreterlik istiyorum ygs-3 puanım 245 açaba yerleşebilme ihtimalim % kaç olur?lütfen yanıtınızı bekliyorum şimdiden teeşkkürler

    YanıtlaSil
  23. slm ben ayşe27 düzlise mezunuyum. ygs3ten ham puanım 277,ygs4 ten 276.diploma puanıyla 328.adalet ,halkla ilişkiler,büro yönetimi,ingilizce türkçe çeviri,tıbbi dökümasyon ve sekreterlik,mimari dekorasyon.bunları tercih edebilirmiyim lütfen beni yönlendirrmisiniz,

    YanıtlaSil
  24. Ayşe adalet ve t.dökümantasyon hariç :) diğerleri elir..

    YanıtlaSil
  25. adsız kahraman20 Temmuz 2011 03:12

    Merhabalar benim yg3 paunım 178,545 budur acaba açıkögretimnden tercih yapabilir miyim we hangi bölümleri seçebilirm?

    YanıtlaSil
  26. şansınızı tekrar deneyin derim ben.

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar öncelikle yardımlarınız için çok teşekkür ederim.Şimdi benim yerleştirme puanlarımdan ygs3 puanım 217,685 ygs4 214,123 tercih yapabilir miyim bu puanlarla?Açıköğretim dahi olsa hangi bölümleri seçebilirim?İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  28. @Adsız Prens Açık öğretim Adalet yazın, bitirmesi zor olabilir ama değer.

    YanıtlaSil
  29. elif ... mrb admin ygs4 den alınan çcuk gelişimi bölümü öğretmnlik değilmi birde sadece açık öğretimden mi girilyo :(.. bn bu sene sınava hazırlnyrum ve anasınıfı öğretmenliği istyrum matta yapamıorum ne ypmm gerekyoo..

    YanıtlaSil
  30. merhaba ben sözel bölümü öğrecisiyim fakat sağlık memurluğu ya da tıbbi labratuvar teknkerliği istiyorum mümkün mü mümkünse şartları neler şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  31. pardon Grafik ve Reklamcılık ygs 5 ile alıor..

    YanıtlaSil
  32. selam ben ygs 3 den 234 ve ygs 4 230 aldım hangi bölümlere gidebilirim

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar. Adım Mehmet Ali. Öncelikle Vereceğiniz Cevap İçin Şimdiden Teşekkür Ederim ve İyi Çalışmalar Dilerim. Ben Açıköğretim Lisesi Mezunuyum. Ygs Puanlarımda Ygs3-248,790. Ygs4-240,479. Lys'ye Girmeden Ygs'den Tercih Yapmak İstiyorum. Açık Öğretimde Dahil Olmak Üzere Hangi Bölümleri Seçebilirim. Yol Gösterirseniz Çok Sevinirim.

    YanıtlaSil
  34. ygs3 puanım 283,573 yabancı dil bölümündeyim fakat bölüm dışı tercih yapmak istiyorum ygsden biryerlere girebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  35. Selam ben ygs 3den 240 ygs4den 235 aldım düz lise mezunuyum okul puanım 57 her hangi bir bölüm gelir mi ilk terchim ise yerel yönetimler ve işletme yönetimi gelme ihtimali var mı kırıkkale ve karamanda

    YanıtlaSil
  36. ygs 3 244 lys sözel puanım 276 nereleri tercih edebilirim

    YanıtlaSil
  37. ygs 3 244 ygs 4 246 hangi bölümü tercih edebilirim ygs den ?

    YanıtlaSil
  38. merhaba ismim Erhan..ygs3 puanım 245 acaba nereleri tercih edebilirim.yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  39. merhaba ben buse ygs 3 den 173 ygs 4 den175 puan aldım açıköğretim okuycam hangi bölümlere girebilirim yada giremezsem sınavsız geçiş hakkımımı kullanmalıyım meslek lisesi mezunuyum sınavsız geçişten sadece kendi bölümümü mü tercih edebilirim?

    YanıtlaSil
  40. dostum ben ygs 3 ve dörtten 265 aldım iki yıllık hangi üniversite hangi bölüme gidebilirm ?

    YanıtlaSil
  41. slm bende ygs3 ten 297 aldım bana hangi bölümler gelir lütfen cevabınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  42. slm ben ayşe bu sene ikinci senem ve benim bu sene gitmem lagzım tm1 278,tm2 285,tm3 293 bu puanlarla lisans olarak hangi bölüme gidebilirim lütfen cevabınızı bekliyorum

    YanıtlaSil